Πρόγραμμα Erasmus+ KA1: ICT for Schools

Στο πλαίσιο του σχεδίου Εrasmus+ ΚΑ1 με τίτλο “ICT ... for Schools” που υλοποιεί το Γυμνάσιο Πλατυκάμπου με στόχο την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του, πραγματοποιήθηκαν τρεις (3) επιμορφωτικές μετακινήσεις, στην Φλωρεντία και στο Σορέντο της Ιταλίας και στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας

1η μετακίνηση στη Φλωρεντία

Οι εκπαιδευτικοί Τσιλούλη Γραμμάτω (καθηγήτρια Πληροφορικής) και Νούλα Γεωργία (Φιλόλογος), συμμετείχαν από 11-16 Ιουλίου 2022, σε επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα "Tablets and Smartphones: Using Mobile Devices as Educational", στη Φλωρεντία της Ιταλίας.

Με τις δυνατότητες που προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία, η μάθηση έχει υπερβεί την έννοια του χώρου ή του χρόνου και αποτελεί μια διά βίου διαδικασία η οποία εξελίσσεται συνεχώς. Έτσι η επιλογή της συγκεκριμένης επιμόρφωσης έγινε με σκοπό   να ενισχυθεί το ενδιαφέρον των μαθητών και να εμπλακούν  ακόμα και οι πιο αδύναμοι ή  αδιάφοροι μαθητές στη μαθησιακή διαδικασία χρησιμοποιώντας στη διδασκαλία το πιο αναπόσπαστο στοιχείο της καθημερινότητάς τους (το κινητό τηλέφωνο), αλλά και να ενισχυθεί  στους μαθητές η άποψη ότι το κινητό τηλέφωνο (όπως και όλες οι ψηφιακές συσκευές) μπορούν να χρησιμοποιηθούν όχι μόνο για διασκέδαση ή επικοινωνία αλλά και για  εκπαίδευση, επίλυση προβλημάτων  και ανάπτυξη  γνώσεων.

Οι εκπαιδευτικοί, επιμορφώθηκαν στην αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων στην τάξη με τη χρήση κινητών τηλεφώνων και tablet, όπως δημιουργία podcast, κυνήγι θησαυρού, δημιουργία animation  με την τεχνική  του stop motion κ.λ.π. με στόχο να εφαρμόσουν τις δεξιότητες που απέκτησαν στην τάξη αλλά και να μεταφέρουν τη γνώση και την εμπειρία τους στο σύλλογο των εκπαιδευτικών του σχολείου προκειμένου να αξιοποιηθούν και από άλλους εκπαιδευτικούς.

2η μετακίνηση στο Δουβλίνο

Ο διευθυντή του σχολείου Θεόδωρος Νταφούλης και ο εκπαιδευτικός Σωτήριος Δρίβας συμμετείχαν από 03-08 Οκτωβρίου 2022, σε επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα "The Best Social Media and Web Solutions for your Classroom", στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας.

Το σεμινάριο αποσκοπούσε στην ενσωμάτωση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην καθημερινότητα στην τάξη ώστε περισσότεροι μαθητές να συμμετέχουν στην μαθησιακή διαδικασία, χρησιμοποιώντας σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία, για τον εμπλουτισμό των μέσων αλλά και την διαφοροποιημένη διδασκαλία. Παρουσιάστηκαν περισσότερα από 20 πλατφόρμες και εργαλεία, καθώς και 3D απεικόνιση με ιδικά γυαλιά.

 

3η μετακίνηση στο Σορέντο

Οι εκπαιδευτικοί Νίκη Καμάρα (Φυσικός) και Αργυρή Οικονομάκη (Μαθηματικός και Οικονομίας) συμμετείχαν σε δραστηριότητα επιτόπιας παρακολούθησης (Job Shadowing) στο σχολείο Istituto Superiore Polispecialistico S.Paolo στην πόλη Sorrento της Ιταλίας.
Στο πρόγραμμα αυτό, επιλέχθηκαν εκπαιδευτικοί θεωρητικών και θετικών μαθημάτων ώστε να μεταφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερη και πολύπλευρη γνώση για την αξιοποίησης της ψηφιακής τεχνολογίας αλλά και την ενσωμάτωση ψηφιακών εργαλείων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το σχολείο υποδοχής ήταν ένα σχολείο Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τεχνολογικό και επαγγελματικό λύκειο, το οποίο αξιοποιεί συστηματικά την ψηφιακή τεχνολογία με τρόπο υποδειγματικό σε όλες τις λειτουργίες του (διδασκαλία και διοίκηση) και υλοποιεί καινοτόμα προγράμματα σχετικά με τις νέες τεχνολογίες ή το STEM. Η προετοιμασία της παρακολούθησης μαθημάτων, η υποδοχή, η ξενάγηση στις εγκαταστάσεις του σχολείου, οι πολιτιστικές επισκέψεις αλλά και η διαμονή στην πόλη σχεδιάστηκαν άψογα χάρη στη συνεργασία με την υπεύθυνη καθηγήτρια προγραμμάτων Erasmus+ και πρέσβειρα του eTwinning κα Mariella Nica. Η παρακολούθηση των μαθημάτων των Ιταλών συναδέλφων, οι οποίοι άνοιξαν πρόθυμα την τάξη τους, υπήρξε μια πολύτιμη εμπειρία. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να βιώσουν μέσα από την ένταξή τους στο καθημερινό ωρολόγιο πρόγραμμα τον τρόπο διδασκαλίας θετικών μαθημάτων και τμημάτων μαθητείας (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Τεχνολογία, Πληροφορική και Μαγειρική), να γνωρίσουν αναλυτικά το Ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα και να συζητήσουν για το αντίστοιχο Ελληνικό Οι γνώσεις, οι δεξιότητες, οι εμπειρίες αλλά και τα συναισθήματα που αποκόμισαν αποτελούν πηγή προβληματισμού και συμβάλλουν στην αλλαγή της στάσης μας στη διδασκαλία. Κάποιες από τις μεθόδους διδασκαλίας με ενσωμάτωση ψηφιακών εργαλείων που παρακολούθησαν, θα μπορούσαν να εφαρμοστούν και στο δικό μας σχολείο. Έτσι προγραμματίζονται δράσεις για τη διάχυση των αποτελεσμάτων της κινητικότητας στη σχολική κοινότητα αλλά και ενέργειες για την ενσωμάτωση καλών πρακτικών που ξεχώρισαν. Η εξαιρετική συνεργασία και η γόνιμη αλληλεπίδραση που είχαμε με τους Ιταλούς συναδέλφους άνοιξε το δρόμο για περαιτέρω επαφή και επικοινωνία ανάμεσα στα δύο σχολεία. Το Ιταλικό σχολείο προβλέπεται να επισκεφθεί το σχολείο μας τον Μάρτιο.

Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος διδασκόντων του Γυμνασίου μας ευχαριστούν ιδιαίτερα την Διευθύντρια και τους συναδέλφους του Ιταλικού σχολείου στο Sorrento για τη άψογη φιλοξενία και ελπίζουν σε νέα συνεργασία!