Πρόγραμμα Erasmus+ KA1 Learning for All - Δουβλίνο - Βαρκελώνη

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA1 με τίτλο «Learning for All», το Γυμνάσιο Πλατυκάμπου οργάνωσε δύο ροές κινητικότητας εκπαιδευτικού προσωπικού στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας τον Σεπτέμβριο του 2019 στην οποία συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί Νίκη Καμάρα (ΠΕ04) και η Αργυρή Οικονομάκη (ΠΕ80) και στην Βαρκελώνη της Ισπανίας, τον Νοέμβριο του 2019 στην οποία συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί Γεωργία Νούλα (ΠΕ02) και Γραμμάτω Τσιλούλη (ΠΕ86) διάρκειας μιας εβδομάδας η κάθε ροή, για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του. Στόχος της επιμόρφωσης είναι η ένταξη και η ουσιαστική συμμετοχή των μειονεκτούντων μαθητών στη σχολική ζωή, όπως: στο σχολικό πείραμα, σε ψηφιακές εφαρμογές, στην τοπική ιστορία και στον πολιτισμό, στις σχολικές γιορτές στις σχολικές κοινότητες., δηλαδή στη λειτουργική κοινωνικοποίηση των μαθητών μας και στην ανάδειξη των ενδιαφερόντων , των εμπειριών και των κλίσεών τους.

Τα σεμινάρια που παρακολούθησαν οι εκπαιδευτικοί είχαν τίτλο «Student-centered Classroom: teachers as promoters of active learning!» και «A European School for All Children» αντίστοιχα. Διοργανώθηκαν από τον εκπαιδευτικό οργανισμό Europass. Μέσα από αυτή την επιμόρφωση δόθηκε η δυνατότητα στους καθηγητές να μάθουν να χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία, ηλεκτρονικές πλατφόρμες και εφαρμογές (apps) ώστε να μπορέσουν να τονώσουν το ενδιαφέρον των μαθητών, να καλλιεργήσουν τη συνεργατική μάθηση, να προσφέρουν πρόσβαση σε ψηφιακά εργαλεία που εγείρουν την πολιτισμική ευαισθησία και ευνοούν τη συμπερίληψη, στην εκπαιδευτική και μαθησιακή διαδικασία αλλά και να δημιουργήσουν ένα πιο σύγχρονο και ελκυστικό επαγγελματικό περιβάλλον στο σχολείο.

Το εκπαιδευτικό υλικό και τα ψηφιακά εργαλεία που δημιουργήθηκαν είναι ανοιχτά και προσβάσιμα στην πλατφόρμα Wiki “Pb Works” με τίτλο “learning for all” .

Μετά από κάθε ροή οι εκπαιδευτικοί παρουσίασαν τα αποτελέσματα της κινητικότητας στους καθηγητές του σχολείου τους σε μία δίωρη παρουσίαση με τρόπο βιωματικό, εφαρμόζοντας τεχνικές και εργαλεία που έμαθαν κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσής τους στο εξωτερικό.

Στα σεμινάρια συμμετείχαν επίσης και εκπαιδευτικοί από άλλες χώρες όπως Γερμανία, Κροατία, Ισπανία, Κύπρο.

Παρεμβάσεις στην τάξη και στις σχολικές δραστηριότητες μετά από κάθε ροή.

 Δουβλίνο

α) Σχολική γιορτή 28ης Οκτωβρίου 2019

β) Συμμετοχή των μαθητών σε κατάλληλα διαμορφωμένη εικονική τάξη  με  σκοπό την ενδυνάμωση μειονεκτούντων μαθητών με αξιοποίηση αγγλικών και συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus+, eTwinning.     

α.https://edpuzzle.com/media/6075b9169077a9415b96e6ef  

β.https://edpuzzle.com/media/6072f3f4eabca441541f2084

Βαρκελώνη

Στοχευμένη εργασία με ομάδα  μαθητών της Α' Γυμνασίου με δυσκολία ένταξης στη μαθησιακή διαδικασία. Πιο συγκεκριμένα: οι μαθητές ανέλαβαν να δημιουργήσουν 2 κουίζ στο Kahoot  με θέμα "Ελληνικοί πολιτισμοί της Αρχαιότητας" από την Ιστορία της Α' Γυμνασίου.
https://create.kahoot.it/share/team-a1a/5055d229-dc9e-4e0c-9114-0887a7921933
https://create.kahoot.it/details/f7301b7b-d89e-4e6b-99d1-90d8577c40e5
Συνεργάστηκαν, δημιούργησαν τα κουίζ και στη συνέχεια μέσα στην τάξη οι συμμαθητές τους έπαιξαν τα κουίζ με την καθοδήγησή τους.
Παρατηρήσαμε ότι οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά και με ενθουσιασμό και μπόρεσαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις γνωστικού περιεχομένου.
Καθώς ήταν διαθεματικό απέκτησαν δεξιότητες και γνώσεις σε περισσότερα του ενός αντικείμενα.